<asp:Localize ID='GirlWithSkateboardLocalization' Text='__Flicka med skateboard' runat='server' meta:resourcekey = 'GirlWithSkateboardLocalizationResource1' ></asp:Localize>

Slik fungerer det

  • 1. Register deg som medlem i Hertz Freerider

  • Freerider er et returbiltilbud fra Hertz hvor leie av bilen er gratis. Bilen leveres ut med full tank, så første tanken med drivstoff er inkludert i returbiltilbudet vårt. Senere påfylling av drivstoff erstattes ikke. Du må selv dekke bompasseringer, ferger, broavgifter, osv.


    For å benytte deg av tilbudet må du være medlem i Hertz Freerider. Medlemskapet er gratis, og du registrerer deg på hertzfreerider.no. Fyll inn dine personopplysninger i alle felter (har du ingen hjemmetelefon fyller du inn ditt mobilnummer). Du velger brukernavn (kan ikke være en e-postadresse) og et passord. Norske statsborgere som har norsk førerkort kan søke om medlemskap i Hertz Freerider, men du må være 21 år, og ha hatt førerkort i minst ett år for å få kjøre våre biler. Du kan velge dine tre favorittdestinasjoner for hvor du vil hente eller levere bilen, og velge å få informasjon via e-post eller sms når det er ledige biler på disse stedene. I registreringsskjemaet finner du en link til vilkår og betingelser for Hertz Freerider. Det er viktig at du leser disse før du registrerer deg, slik at du vet hva som gjelder når du kjører en leiebil fra Hertz.


    Dersom du skulle ønske å melde deg ut av tjenesten gjør du det selv under Min side, der du klikker på knappen 'Avregistrer meg'.


    OBS! Om du har spørsmål eller trenger hjelp, vennligst kontakt Hertz Car Control på e-post: carcontrol@hertz.no som er bemannet Man-Fre 08-16.



  • 2. Logg inn

  • For å bestille en returbil må du logge deg inn.


    Har du glemt passordet ditt klikker du på linken under innloggingsboksen. Her oppgir du ditt brukernavn og den e-postadressen du har oppgitt i din profil. Vi sender et tilfeldig passord til din e-postadresse. Passordet kan du senere endre i din profil som du finner under Min side.


    Dersom du har glemt brukernavn og/eller e-postadresse du har registrert, ta kontakt med Hertz på carcontrol@hertz.no



  • 3. Reservere/Avbestille bil

  • Under menyen Bestill finner du ledige returbiler. Bestilling av returbil kan kun gjøres via denne siden. Klikk Bestill ved siden av den aktuelle bilen. På bestillingssiden kontrollerer du at dine personopplysninger er korrekte.


    Til høyre finner du opplysninger om reservasjonen. Her ser du hvilke stasjoner bilen skal transporteres mellom, hvilke dager du kan kjøre og hva slags biltype det gjelder. Du finner også informasjon om utleiestasjonenes åpningstider. Her angir du når du vil hente bilen. Det må skje innenfor det tidspunktet som er oppgitt og stasjonens åpningstider. Bilen skal kjøres direkte til angitt stasjon. Det er ikke mulig å ha bilen natten over når den skal leveres samme dag/kveld som den ble hentet. Det er ikke mulig å kjøre bilen kun deler av den aktuelle distansen. Kjøretøyet skal kun kjøres dit det er angitt at den skal leveres. Det er kun det registerte Hertz Freerider medlemmet som bestilte bilen, som har lov til å kjøre den.


    Dersom du ikke leverer bilen innen angitt tidsrom og/eller om du ikke har kjørt bilen direkte til sluttdestinasjon vil du bli belastet med straffeavgift for ekstra døgn og ekstrakjørte kilometer. Dersom våre regler og vilkår ikke blir fulgt kan du bli utestengt fra Hertz Freerider. Ved forhåndsgodkjente spesielle utlegg, vær vennlig og send kvittering på e-post til carcontrol@hertz.no.


    Når alle opplysninger er fylt inn, bekrefter du reservasjonen din. Deretter mottar du en bekreftelse på reservasjonen, som du også får sendt til din oppgitte e-postadresse. Dersom du må slette reservasjonen (NB: Kun ved særlige forhindringer) må du gjøre det så raskt som mulig ved å gå inn på Mine bestillinger og klikke av krysset foran den aktuelle reservasjonen. Bilen vil dermed legges ut på siden som bestillingsklar for andre medlemmer.



  • 4. Hente bil

  • Når du henter bilen må du vise førerkort og et gyldig kredittkort i ditt navn. Hertz kommer ikke til å belaste ditt kredittkort for noe depositum, men vi trenger kortet ditt for eventuell belastning ved skade på bilen, egenandel eller parkeringsbøter. I den forbindelse må kredittkortet autoriseres for et beløp. De kortene vi godkjenner er kredittkort (Visa, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express og First Card). Bankkort/debetkort (kort der pengene dras direkte fra en bankkonto) godkjennes dessverre ikke.


    Husk å sammenlign tilstanden til bilen med skadeloggen du får ved henting av bilen før du reiser. Er det avvik på bil og skadelogg må dette rapporteres til utleiestasjonen umiddelbart. Dersom du ikke rapporterer skadene er du ansvarlig, og dermed erstatningsskyldig for de skader som ikke er registrert tidligere. Røyking og husdyr er ikke tillatt i bilene.



  • 5. Levere bil

  • Når du er fremme ved bilens angitte leveringssted, parkerer du bilen på angitt Hertz-parkering. Nøklene leverer du til Hertz-personalet eller i nøkkelinnkastet dersom utleiestasjonen er stengt. Du trenger ikke å fylle drivstoff på bilen før du leverer bilen, siden Hertz spanderer den første tanken med drivstoff.



  • 6. Dersom det oppstår et problem

  • Skulle bilen av en eller annen grunn ikke fungere som den skal må du kontakte Hertz. Vi har en døgnåpen veihjelp som kan nås på tlf: 815 44 999. Dersom det oppstår en skade på bilen skal du skrive en skademelding (finnes i hanskerommet på bilen) og, dersom det kreves, politianmelde hendelsen.



  • 7. Standard leiebetingelser

  • For alle Hertz Freerider-leier gjelder Hertz’ standard leiebetingelser og vilkår nedfelt i standard leiekontrakt, dersom disse ikke særskilt overskrides av Hertz Freerider-betingelser. Alle vilkår og betingelser er gjenstand for endring.



  • 8. Har du spørsmål?

  • Har du spørsmål knyttet til Hertz Freerider, se Vanlige spørsmål i menyen. Finner du ikke det du lurer på her, kan du kontakte Hertz Car Control på carcontrol@frac.no.

studentrabatt
nif
gold-plus-rewards